Білопільська громада
Сумська область, Сумський район

Аутизм. Що потрібно знати педагогу закладу освіти? Зміни в законодавстві.

Дата: 10.04.2025 10:58
Кількість переглядів: 50

Фото без опису2 квітня 2025 року на базі КУ Білопільської міської ради «Інклюзивно-ресурсний центр» відбувся семінар: «Аутизм. Що потрібно знати педагогу закладу освіти? Зміни в законодавстві». 

Цей день було обрано символічно, адже саме 2 квітня відзначається Всесвітній день поширення інформації про аутизм. Із вступним словом виступила директор ІРЦ Інна МОРГУН, яка наголосила на важливості інформування про аутизм, підтримки людей з РАС і їх батьків.

Фахівець (консультант) ІРЦ Тетяна ШТАХУРА розповіла про ознаки аутизму в основних сферах розвитку дитини. Дані ознаки можуть проявлятися у таких сферах розвитку: соціальна взаємодія, комунікація та поведінка.

Про стереотипну поведінку та стими висвітлила інформацію фахівець (консультант) ІРЦ Вікторія ПАВЛЕНКО:

Обмежені інтереси, повторювані рухи тіла, такі як махання руками, кружляння, розгойдування, клацання пальцями, специфічна ходьба навшпиньки – це те, на що слід звертати увагу.

Фахівець (консультант) ІРЦ Віта ЛАПЧЕНКО акцентувала, на що слід звернути увагу під час спілкування з дитиною з РАС, щоб не викликати агресію:

Щоб зробити спілкування ефективним і комфортним для дитини, потрібно звертати увагу на наступні аспекти: використовувати короткі, прості речення, говорити чітко та повільно, використовувати конкретні слова у розмові з дитиною, не наполягати на зоровому контакті, бути уважними до сенсорних реакцій, уникати несподіваних дотиків, підтримувати будь-які спроби комунікації.


Про особливості фізичного розвитку у осіб з РАС висвітлила питання фахівець (консультант) ІРЦ Ірина ЛУЦЕНКО. Дані особливості є важливими для розуміння потреб та надання відповідної підтримки. Раннє виявлення, фізична терапія, ерготерапія, адаптивна фізична культура можуть значно покращити моторні навички, координацію та загальний фізичний стан дітей з РАС.

Робота педагога з дітьми з РАС вимагає особливого підходу, терпіння, розуміння та знання їх потреб. Педагог повинен створювати інклюзивне, підтримуюче та  навчальне середовище, яке сприяє розвитку кожної дитини – наголосила директор Інна МОРГУН.

Наприкінці заходу було зазначено про внесення змін до Закону України «Про освіту» щодо навчання дітей з особливими освітніми потребами. 
 



« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь