Комунальна установа Білопільської міської ради «Інклюзивно-ресурсний центр»
КУ БІЛОПІЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ «ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР» СТВОРЕНИЙ 01.06.2018 РОКУ З МЕТОЮ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРАВА ОСІБ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ НА ЗДОБУТТЯ ОСВІТИ ШЛЯХОМ ПРОВЕДЕННЯ КОМПЛЕКСНОЇ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ОЦІНКИ РОЗВИТКУ ДИТИНИ ТА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЇХ СИСТЕМНОГО КВАЛІФІКОВАНОГО СУПРОВОДУ.
ПОДАТИ ЗАЯВКУ НА ПРОВЕДЕННЯ КОМПЛЕКСНОЇ ОЦІНКИ МОЖНА:
- БЕЗПОСЕРЕДНЬО ДО ЦЕНТРУ;
- ОНЛАЙН ЧЕРЕЗ ПОРТАЛ ІРЦ ЗА ПОСИЛАННЯМ: https://ircenter.gov.ua/
ДОКУМЕНТИ, ЩО ПОТРІБНО ДОДАТИ ДО ЗАЯВКИ:
- документи, що посвідчують особу заявників;
- свідоцтво про народження дитини;
інші документи, що посвідчують особу, якій проводитиметься комплексна оцінка.
- У разі проведення комплексної оцінки особи з інвалідністю до звернення (заяви) до інклюзивно-ресурсного центру щодо проведення комплексної оцінки додається її індивідуальна програма реабілітації.
У разі коли особа з особливими освітніми потребами здобуває дошкільну або загальну середню освіту, до заяви можуть додаватися:
- психолого-педагогічна характеристика особи із зазначенням динаміки та якості засвоєння знань під час навчання, підготовлена відповідним педагогічним працівником та затверджена керівником відповідного закладу освіти;
- зошити з рідної мови, математики, результати навчальних досягнень (для осіб, які здобувають загальну середню освіту), малюнки, інші результати навчання, виховання та розвитку особи;
- документи щодо додаткових обстежень особи;
- копія протоколу засідання команди психолого-педагогічного супроводу особи з особливими освітніми потребами із зазначенням потреби щодо продовження тривалості здобуття освіти.
Якщо дитина вже отримувала (отримує) психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги в закладі освіти, додаються:
- попередні рекомендації щодо проведення комплексної оцінки;
- висновок відповідних фахівців щодо результатів надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг із зазначенням динаміки розвитку особи згідно з індивідуальною програмою розвитку.
У період воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду) можуть надаватися:
- копії документів, що посвідчують особу дитини,
- особу батьків (інших законних представників) дитини, повнолітньої особи, свідоцтва про народження дитини або пред’являтися документи з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія).
ФАХІВЦІ НАДАЮТЬ БЕЗКОШТОВНУ КОНФЕДЕНЦІЙНУ КОНСУЛЬТАЦІЮ.
ДОДАТКОВУ ІНФОРМАЦІЮ МОЖНА ОТРИМАТИ ЗА ТЕЛЕФОНОМ: (095) 247 13 59 (директор Інна Сергіївна Моргун)
КОМУНІКУЄМО ЧЕРЕЗ ГРУПИ:
Facebook для батьків та педагогічних працівників: https://www.facebook.com/groups/1026320584373286
Viber для педагогічних працівників та фахівців: Інклюзивна освіта Білопільщини
СТОРІНКУ:
Facebook для педагогічних працівників, фахівців, небайдужих громадян та батьків: https://www.facebook.com/BILIRC2018/?ref=pages_you_manage
ДОКУМЕНТИ (за потребою), В ТОМУ ЧИСЛІ І СКАНОВАННІ, ЧЕКАЄМО на Е-mail: blp.irts@gmail.com
ЗАВДАННЯ ІРЦ
- проведення комплексної оцінки, у тому числі повторної, та здійснення системного кваліфікованого супроводу осіб у разі встановлення у них особливих освітніх потреб;
- надання рекомендацій закладам освіти щодо розроблення індивідуальної програми розвитку особи;
- консультування батьків, інших законних представників особи з особливими освітніми потребами щодо особливостей її розвитку;
- забезпечення участі педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру: у діяльності команди психолого-педагогічного супроводу особи з особливими освітніми потребами; у семінарах, тренінгах, майстер-класах для підвищення кваліфікації педагогічних працівників, обміну досвідом тощо;
- залучення (у разі потреби) педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру під час засідань психолого-педагогічного консиліуму у спеціальних закладах загальної середньої освіти;
- надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових та інших послуг дітям з особливими освітніми потребами: дітям раннього та дошкільного віку, які не відвідують заклади дошкільної освіти; дітям, які здобувають освіту у формі педагогічного патронажу;
- визначення потреби в асистенті учня та/або супроводі дитини з особливими освітніми потребами в інклюзивному класі (групі);
- визначення категорії (типу) особливих освітніх потреб (труднощів), ступеня їх прояву та рівня підтримки особи з особливими освітніми потребами в закладі освіти;
- надання консультативної, психологічної допомоги батькам, іншим законним представникам осіб з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку таких дітей та підвищення обізнаності щодо організації їх навчання і виховання;
- інформування громади про діяльність інклюзивно-ресурсного центру та взаємодія з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, закладами освіти, закладами охорони здоров’я, закладами (установами) соціального захисту населення, службами у справах дітей, громадськими організаціями тощо;
- ведення обліку осіб, які звернулися до інклюзивно-ресурсного центру, шляхом формування їх електронного переліку в АС “ІРЦ” за формою, визначеною додатком 1;
- підготовка звітної та аналітичної інформації про результати діяльності інклюзивно-ресурсного центру.
У період воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду) додатковими завданнями інклюзивно-ресурсного є:
- проведення комплексної оцінки, у тому числі повторної, та здійснення системного кваліфікованого супроводу осіб з особливими освітніми потребами, які вимушені змінити своє місце проживання (перебування) та:
- зараховані в інклюзивні класи (групи) закладів освіти і не отримують додаткових психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг за місцем навчання;
- здобувають освіту з використанням технологій дистанційного навчання, але не отримують корекційно-розвиткових або психолого-педагогічних послуг за місцем навчання внаслідок особливостей психофізичного розвитку;
- надання інформації батькам (іншим законним представникам) особи з особливими освітніми потребами, які переїхали на тимчасове місце проживання в межах України, про заклади освіти, в яких можна продовжити здобуття освіти та можливість отримання психологічної, соціальної та іншої допомоги.
Режим роботи КУ БМР ІРЦ:
Понеділок – Четвер: з 08.30 до 17.00
П'ятниця: з 8.30 до 15.30
Обідня (технічна) перерва: з 12.00 до 13.00
Інклюзивно-ресурсний центр (ІРЦ) - це установа, яка створена з метою реалізації права дітей з особливими освітніми потребами віком від 0 на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі, у закладах професійної (професійно-технічної) освіти та інших навчальних закладах, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти.
Подати заявку на відвідування інклюзивно-ресурсного центру та отримати запрошення на консультацію можна онлайн за допомогою порталу ІРЦ. На цьому порталі можна обрати найближчий ІРЦ, зареєструватись і прийти на прийом у призначений час без черг та очікування.
ХТО МОЖЕ ЗВЕРНУТИСЬ ДО ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИХ ЦЕНТРІВ
До нас можуть звернутись батьки, які відчувають занепокоєння щодо розвитку своєї дитини незалежно від наявності в дитини інвалідності чи встановленого діагнозу.
Зазначаємо: Комплексна психолого-педагогічна оцінка та інші послуги ІРЦ можуть надаватись тільки на підставі заяви батьків. Жодна послуга інклюзивно-ресурсного центру не може бути надана у примусовому порядку чи за зверненням третіх осіб (учителів, вихователів тощо).
ЩО РОБЛЯТЬ ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНІ ЦЕНТРИ
- Проводимо комплексну оцінку з метою визначення особливих освітніх потреб дитини.
- Розробляємо рекомендації щодо освітньої програми для дитини з особливими освітніми потребами.
- Надаємо психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги.
- Беремо участь у роботі команд психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами у школах і дитсадках.
- Проводимо моніторинг динаміки розвитку дитини не рідше, ніж двічі на рік.
- Надаємо консультації та методичну допомогу вчителям і вихователям з питань організації інклюзивного навчання.
- Консультуємо батьків або законних представників дітей з особливими освітніми потребами стосовно зарахування до закладів освіти.
- Надаємо психологічну допомогу, проводимо бесіди з батьками (законними представниками) дітей з особливими освітніми потребами.
ЯК ЧАСТО НЕОБХІДНО ПОВТОРЮВАТИ КОМПЛЕКСНУ ОЦІНКУ РОЗВИТКУ ДИТИНИ
Повторна комплексна оцінка фахівцями інклюзивно-ресурсного центру проводиться у разі:
- переходу дитини з особливими освітніми потребами з дитячого садка до школи;
- переходу дитини зі спеціального закладу освіти до інклюзивної форми навчання;
- рекомендації команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами щодо наявності успіхів або труднощів у засвоєнні дитиною освітньої програми.
ЩО ТАКЕ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ТА КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИТКОВІ ПОСЛУГИ
Психолого-педагогічні послуги – це групові та індивідуальні заняття, направлені на розвиток дитини з особливими освітніми потребами.
Корекційно-розвиткові послуги – це групові та індивідуальні заняття, що спрямовані на корекцію порушень шляхом розвитку особистості дитини з особливими освітніми потребами, її пізнавальної діяльності, емоційно-вольової сфери та мовлення.
Психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги спрямовані на:
- соціалізацію дітей з особливими освітніми потребами, розвиток їхньої самостійності та відповідних компетенцій;
- розвиток навичок саморегуляції та саморозвитку дітей з урахуванням наявних знань, умінь і навичок комунікативної діяльності, становлення особистості.