Спільна семінар-нарада щодо організації інклюзивного навчання
30 вересня 2024 року на платформі meet відбулась семінар-нарада «Особливості організації інклюзивного навчання в 2024-2025 навчальному році» для відповідальних за організацію інклюзивного навчання в закладах освіти та зацікавлених осіб Білопільської, Ворожбянської та Річківської територіальних громад.
Захід відкрила директор Комунальної установи Білопільської міської ради «Інклюзивно-ресурсний центр» Інна МОРГУН, яка зазначила про важливість дотримання чинного законодавства в роботі закладів освіти та організацію інклюзивного навчання за рекомендаціями листа МОН.
У ході семінару-наради було розглянуто ряд важливих питань.
Питання «Організація освітнього процесу у закладах освіти в 2024 - 2025 навчальному році» висвітлила фахівець (консультант) ІРЦ Ірина ЛУЦЕНКО, яка розповіла про особливості організації здобуття освіти в закладах загальної середньої освіти та їх філіях в умовах воєнного стану. Фахівець ознайомила з методичними рекомендаціями «Безпечне освітнє середовище: Надання індивідуальної підтримки учням з особливими освітніми потребами під час підготовки до реагування на надзвичайні ситуації» та назвала форми здобуття загальної середньої освіти зазначені в нормативних документах.
Фахівець (консультант) ІРЦ, Тетяна ШТАХУРА, розкрила питання «Психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги», нагадала про організацію інклюзивного навчання у період дії воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану, особливості функціонування команди психолого-педагогічного супроводу, фінансування додаткових психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових послуг, придбання допоміжних засобів навчання.
Щодо питання «Оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами. Робота асистента вчителя та асистента дитини в умовах інклюзивного навчання» акцентувала фахівець (консультант) ІРЦ Вікторія ПАВЛЕНКО, наголосила на наявності практичних інструментів та порад, які дозволяють в умовах інклюзивного навчання адаптувати процес оцінювання до індивідуальних потреб дитини, відстежувати прогрес їх розвитку. Також підкреслила важливість змісту роботи та функції асистента вчителя і асистента дитини в умовах дистанційного навчання.
Питання «Зміст освітньої діяльності. Кадрове забезпечення інклюзивного навчання» розкрила фахівець (консультант) ІРЦ Віта ЛАПЧЕНКО. В тому числі звернула увагу освітньої програми та важливість адаптації/модифікації до потреб дитини з доповненням її корекційно-розвитковим складником для дітей з особливими освітніми потребами. Зазначила нормативно-правові документи де подана інформація про організацію інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти.
В ході виступу наголосила на важливість забезпечення закладу освіти кваліфікованими педагогічними працівниками.
Директор Інна МОРГУН виступила із заключним словом, нагадала про вимоги і терміни складання ІПР. Наголошувала на необхідності постійного удосконалення та поглиблення професійних навичок, підвищенні кваліфікації.
По закінченню заходу відбулося спілкування щодо даної інформації.