"Круглий стіл" на базі Білопільського Інклюзивно-ресурсного центру
30 жовтня 2024 року на платформі meet відбулася онлайн-зустріч за темою «Психотравма» для вчителів початкових класів та зацікавлених осіб.
Педагоги та фахівці (консультанти) ІРЦ мали можливість поспілкуватися, обговорити важливі питання та обмінятися досвідом з нагальної теми.
Протягом засідання «Круглого столу» були розкрито поняття «психотравма»; зорієнтувано на фази розвитку стресу. В ході заходу пропрацювали поняття посттравматичний стресовий розлад; визначили роль емоційного розвитку у формуванні мовлення.
Вступним словом засідання відкрила директор Комунальної установи Білопільської міської ради «Інклюзивно-ресурсний центр» Інна МОРГУН, яка акцентувала увагу на значущості та актуальності даного питання, особливо в умовах військового стану та сталих (за цей період) емоційних тривогах, що стали вже частиною життя.
Питання психотравми, різницю від стресу та реакції на стрес розкрила, фахівець (консультант) ІРЦ Вікторія ПАВЛЕНКО. Зазначила, що навіть найменша травма впливає на всі рівні функціонування людини: емоційний, фізіологічний, когнітивний (рівень мислення), сексуальний та духовний. В кінці свого виступу провела емоційну вправу «Термометр», в ході якої педагоги та фахівці обмінялися своїм настроєм та змотивували один одного на позитив.
Фахівець (консультант) ІРЦ Тетяна ШТАХУРА проінформувала педагогів про послідовність дій надання першої допомоги при психологічній травмі. Ознайомила педагогів із переліком вебінарів, на яких можна ознайомитися більш детально із правилами даної допомоги. Поділилася практичним кейсом «Так» та «Ні» у спілкуванні з дітьми, які пережили травмівні події. Провела вправу на обмін вражень та думок «Випадкове колесо».
Психологічні аспекти розвитку мовлення у дітей висвітлила фахівець (консультант) ІРЦ Віта ЛАПЧЕНКО. Зазначила, що у процесі розвитку мовлення дитини, сааме психологічні аспекти займають центральне місце. Мовлення відіграє важливу роль у формуванні особистості та соціальної адаптації дитини, тому розуміння ключових факторів, що впливають на цей процес, є необхідним для ефективної підтримки розвитку мовлення. Також продемонструвала методику «Я створюю казку» на покращення емоційного стану дитини.
Фахівець (консультант) ІРЦ Ірина ЛУЦЕНКО розкрила питання як зберегти здоров’я дитини під час війни. Звернула увагу на сон, повноцінне харчування та час на спілкування з друзями, що комплексно допомагає зберігати баланс між навчанням і відпочинком. Особливо цінним визначила тактильний контакт. Порекомендувала не ігнорувати скарги на здоров’я — це можуть бути ознаки перевтоми чи стресу. Педагоги разом з фахівчинею ІРЦ пропрацювали та розібрали декілька вправ на зняття напруги. Найбільш до вподоби прийшла вправа «Іншопланетяни» та релаксаційна техніка Джейкобсона, прогресивна м’язова реакція.
Директор Інна МОРГУН підбила підсумки. На прикінці заходу провела релаксаційну вправу «Філіжанка кави», зазначивши, що кава дарує нам бадьорість, допомагає виконувати наші повсякденні справи.