Семінар-практикум «Адаптація та модифікація у навчальному процесі»
22 листопада 2023 року на базі Комунальної установи Білопільської міської ради «Інклюзивно-ресурсний центр» відбувся семінар-практикум «Адаптація та модифікація у навчальному процесі» для освітян Білопільської, Ворожбянської та Річківської територіальних громад.
У вступному слові директор ІРЦ Інна МОРГУН означила важливість та актуальність тематики семінару, вказала пріоритети.
Фахівець (консультант) ІРЦ Ірина ЛУЦЕНКО в ході виступу звернула увагу на документ, що висвітлює суть реалізації адаптації та модифікації, згадала категорії дітей, що її потребують та запропонувала тестовий варіант для визначення стратегій начального процесу в інклюзивному класі, допомогла відтворити в пам'яті інформацію про організацію освітнього процесу на різних рівнях підтримки при адаптації та модифікації, її методи та прийоми, особливості оцінювання, говорила про затверджений порядок організації інклюзивного навчання в закладах загальної середньої освіти, згадала про необхідність пристосування навчального середовища.
Про суть, методи, прийоми модифікації та категорії дітей, що потребують даної стратегії оволодіння навчальним матеріалом надала інформацію фахівець (консультант) ІРЦ Тетяна ОВСІЄНКО. У своєму виступі також наголосила на основних принципах модифікації, особливостях та варіантах її впровадження, зазначила складові навчального процесу, що можуть підлягати суттєвій видозміні, перерахувала приклади можливих варіантів модифікації, нагадала про методи оцінювання та їх форми, принципи, прийоми, в тому числі і про формувальне оцінювання, його значення та можливості. Звернула увагу на посібники, що використовуються для оцінювання дітей з ООП та шляхи для попередження браку навчальної мотивації.
На заході ресурсною інформацією із практичного досвіду з даної теми поділилась Оксана ПАНАСЮК, учитель-дефектолог Білопільської гімназії № 5. Учителем - дефектологом було наведено приклади застосування адаптації та модифікації на практиці. В ході виступу педагогічні працівники були ознайомлені з різними платформами, що успішно використовує фахівець у своїй діяльності і які дають можливість будувати освітню траєкторію дитини з ООП, залучати дітей до активного навчання, добирати типи завдань і види діяльності, продумувати очікувані результати та проводити рефлексію щодо їх досягнення.
В кінці заходу директор ІРЦ Інна МОРГУН надала інформацію про документаційне підгрунтя з даного питання, відповіла на запитання та підвела підсумки семінару-практикуму.