Коли є потреба звернутися з дитиною до інклюзивно-ресурсного центру
Коли є потреба звернутися з дитиною до інклюзивно-ресурсного центру? Поради фахівців.
1. Дитина почала пізніше гуліти, тримати голівку, тягнутися до іграшок, хапати їх, захлинається при смоктанні, із запізненням навчилася сидіти, повзати і ходити.
2. До трьох років у дитини не з'явилося мовлення, вона спілкується за допомогою жестів та окремих складів.
3. З іграшками і до цього часу гратися не може, лише на короткий термін дитину може привабити чужа або нова іграшка.
4. Не розуміє та не використовує безліч нових слів.
5. Не може назвати предмети на малюнку або в щоденному оточенні.
6. Не виконує простих вказівок, наприклад, «Візьми ляльку», «Іди до мами» або «Дивися на собачку».
7. Не може назвати частини тіла або зображення на малюнку, коли Ви називаєте їх.
8. Не ставить простих питань, таких як «Що це?», «Хто це?», «Де Катя?» та не відповідає на них.
9. Не складає слова у прості речення, такі як «Тату, на!» або «Хочу банан».
10. Дитина неуважна, казки не слухає, не розуміє їх змісту, погано запам'ятовує вірші.
11. У поведінці дитини є моменти, які Вас хвилюють: малюк дуже рухливий, неслухняний або, навпаки, млявий, повільний, у нього повсякчас змінюється настрій.
12. Не розуміє антонімів, таких як «великий/маленький», «вгору/вниз», «стій/іди»
13. Не говорить зі знайомими людьми, або спілкується так, що її не розуміють.
14. Не питає та не розуміє слова «Чому?»
15. Не виконує все складніших вказівок, таких як «Піди до своєї кімнати та візьми ковдру».
16. Не розуміє нових слів та не запам’ятовує їх.