Взаємодія вчителя-логопеда, вихователя і батьків — запорука успішної корекційної роботи з дітьми, які мають вади мовлення
Одним з найважливіших завдань ЗДО є підвищення ефективності корекційно-логопедичної роботи.
Корекційно–логопедична робота з дошкільниками із ЗНМ включає цілу низку завдань, які необхідно вирішувати:
• розвиток артикуляційної моторики;
• виправлення порушень звуковимови;
• розвиток дрібної моторики і координації рухів;
• формування фонематичного слуху, навичок звукового аналізу та синтезу;
• збагачення словникового запасу;
• формування граматичного ладу мовлення;
• формування зв'язного мовлення відповідно до вікової норми.
Цілком очевидно, що рішення такого комплексу завдань можливе тільки при тісній взаємодії з вихователем, який щодня і досить тривало спілкується з дітьми, знає їх схильності, інтереси і отже, може визначити оптимальні форми включення необхідних завдань корекційної та розвивальної спрямованості.
Тому існують зошити взаємодії, з яких вихователі можуть брати завдання для фронтальної та індивідуальної роботи з дітьми, які мають мовні порушення, закріплюючи, таким чином, те, що формує логопед різних сторін мовлення. Таким чином робота вихователя стає спрямованою, конкретною і дієвою.
Спираючись на завдання в журналі взаємозв’язку, вихователь може будувати свої заняття з урахуванням мовних проблем кожної дитини. Спільна робота вихователів і логопеда показує, що тісна співпраця в умовах обмеженого корекційного впливу на мову дітей в логопедичній групі, допомагає якнайшвидшому вирішенню завдань корекції мовних порушень.