Яка роль батьків у складі команди психолого-педагогічного супроводу
Ефективність роботи команди психолого-педагогічного супроводу та успішність розвитку дитини із особливими освітніми потребами безпосередньо залежить від порозуміння між членами команди та зосередження на загальній меті.
Батьки дитини з особливими освітніми потребами є постійними учасниками команди супроводу та мають право обирати форму навчання й заклад освіти для своєї дитини, виражати свою думку щодо подальшого розвитку та напрямів корекційно-розвивальної роботи.
Права батьків здобувачів освіти:
1. Захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси здобувачів освіти.
2. Звертатися до закладів освіти, органів управління освітою з питань освіти.
3. Обирати заклад освіти, освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти.
4. Брати участь у громадському самоврядуванні закладу освіти, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування закладів освіти.
5. Завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у закладі освіти та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини.
6. Брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану.
7. Отримувати інформацію про діяльність закладу освіти, результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у закладі освіти та його освітньої діяльності.
Важливість присутності батьків у команді супроводу:
1. Батьки знають дитину від народження.
2. Батьки обізнані у поетапності розвитку власної дитини.
3. Батьки мають унікальний емоційний контакт із власною дитиною.
4. Батьки відповідальні за майбутнє дитини.
5. Батьки супроводжують дитину впродовж усього життя.
Батьки відмовляються підписувати ІПР (індивідуальну програму розвитку):
Ймовірні причини:
- Немає згоди із визначеними загальними лініями розвитку дитини;
- Немає розуміння визначеного плану подальших подій та розвитку дитини;
- Немає розуміння поетапності розвитку психіки дитини з ООП;
- Неприйняття «діагнозу», який встановлено дитині;
- Неможливість виконання окремих визначених функцій та обов’язків за різних причин;
- Знижений емоційний фон самих батьків та неможливість, внаслідок цього, ефективно приймати участь в складанні ІПР.
Основні засади співпраці фахівців та батьків:
- Спільна справа
- Довіра
- Повага та рівні права
- Чіткий розподіл обов’язків
- Чіткий розподіл відповідальності
Джерело: https://naiu.org.ua/spivpratsya-fahivtsiv-ta-batkiv-dytyny-z-oop-osnovni-zasady-efektyvnoyi-roboty/