Фізичні вправи вдома
Кожна дитина потребує природну потребу в активному русі і дуже важливо, коли в сім'ї зуміють зробити фізичні вправи не просто обов'язковим, а й улюбленим режимним моментом дитини.
У фізичному вихованні дітей в сім'ї можуть бути використані різні форми занять фізичними вправами – від простих (ранкова гімнастика) до складних (тренування в окремому виді спорту).
Можна рекомендувати такі форми занять фізичними вправами дітей вдома:
- ранкова гігієнічна гімнастика;
- фізкультхвилинки;
- заняття із загальної фізичної підготовки;
- самостійні тренувальні заняття;
- участь у змаганнях;
- прогулянки (лижні, велосипедні, пішки);
- процедури для загартування;
- туризм;
- рухливі і спортивні ігри.
Тривалість домашнього заняття може бути різною – залежно від віку дитини, від вільного часу батьків, від пори року, від частини доби, а також від того, чим займається дитина до і після заняття (якщо дитина втомилася після тривалої прогулянки отже, і тривалість заняття доречно зменшити).
Під час ранкової гімнастики найкраще використовувати легкі і знайомі вправи. Тривалість ранкових занять – не більше 10 хвилин. Протягом дня дитина повинна до сну і після нього побувати на свіжому повітрі, де можна провести фізкультурне заняття, виконавши до нього вправи для великих м'язових груп.
Вправи перед вечерею – найбільш розповсюджена форма занять, адже батьки, як правило, вдома і хоча б один із них може позайматися з дитиною. У цей період є час для опанування акробатичних вправ, проведення ігор і вдосконалення досягнутих результатів.
Після вечері займатись із дітьми фізичним вихованням не рекомендується, адже після їжі інтенсивна рухова діяльність є шкідливою.
Якщо дитина не хоче займатися фізичними вправами, то ви повинні підбадьорити дитину, продемонструвати, яка вона міцна, спритна і сильна, продемонструвати її вміння перед іншими членами сім'ї або однолітками.
Кожна вправа, кожна рухлива гра має своє завдання, мету, значення, у зв'язку з чим вони поділяються на п'ять основних груп:
1 група – повинні входити вправи, що спрямовані на відпрацювання правильної постави, правильного положення голови, плечей, інших частин тіла, адже саме ці рухи сприяють правильному фізичному розвитку.
2 група – входять вправи, які будуть містити елементи акробатики, вони спрямовані на розвиток спритності, гнучкості, швидкості реакції і виконуються зі страхуванням.
3 група – вимагає рухливих ігор, в яких використовується ходьба, біг, стрибки. Для проведення ігор необхідний колектив: дитина грається з батьками, або зі старшими братами і сестрами, або з однолітками.
4 група – повинні входити вправи з використанням різних предметів на свіжому повітрі або в приміщенні. Тут дуже важливою є винахідливість батьків, яка допоможе у звичайних умовах підготувати для дітей різні цікаві перешкоди для перелізання, перестрибування і розгойдування (пролізти під стільцями, перестрибнути через кубики; перелізти через ліжко). У цих вправах важливою є не стільки точність виконання, скільки швидкість пристосування до незвичних, умов.
5 група – повинна складатися з музично-ритмічних вправ, які виховують у дітей граціозність, пластичність, усвідомлене виконання рухів із ритмом віршів, пісень і музики.