Залежність від ґаджетів у дітей
Із ґаджетами XXI століття ми можемо бути продуктивнішими, ефективнішими та постійно розвиватися. Дітям смарт-пристрої допомогають пізнавати світ та удосконалювати свої навички. Однак і негативним впливом ґаджетів на дітей не можна нехтувати.
У віці, коли у Вашої дитини повинні розвиватися креативність та фантазія, ґаджети (особливо ігрові пристрої) можуть значно обмежити ці процеси. Якщо не контролювати потяг дитини до використання ґаджетів, це може спричинити залежність.
ПРИЧИНИ:
1. Відсутність друзів, захоплень, не пов'язаних із комп'ютером.
2. Приклад дорослих (звички членів сім’ї) та ровесників.
3. Недостатній контроль із боку батьків.
4. Формальне ставлення батьків до дітей.
5. Відсутність/брак, невміння спілкування у сім'ї.
6. Не вміють або не бажають проводити вільний час по-іншому.
7. Страх/негативний досвід спілкування з оточуючими.
8, Бажання бути схожим на однолітків.
9. Не розуміння з боку батьків. Як вихід – життя у віртуальному світі.
10. Конфлікти у родині.
11. Невміння налагоджувати соціальні зв'язки.
ОЗНАКИ:
- Поступова втрата контакту з батьками та оточуючими – поверхневе спілкування.
- Проведення всього вільного часу перед монітором, втрата інтересу до інших занять.
- Відчуття емоційного підйому під час використання комп'ютера/смартфона.
- Відсутність прагнення спілкування з однолітками та потреби у нових знайомствах.
- Приховування дитиною реального часу, проведеного перед монітором.
- Негативна, у деяких випадках агресивна реакція на обмеження у використанні комп'ютера/смартфона.
- Втрата контролю над часом, який проводиться перед монітором.
РЕКОМЕНДАЦІЇ:
- створити дитині альтернативу – спорт, хобі, гуртки;
- розвивати таланти і здібності дитини;
- поцікавитися стосунками у школі та наявністю друзів, запрошувати цих друзів у гості, тобто заохочувати живе спілкування;
- поцікавитися у класного керівника та вчителів успішністю в навчанні, адже діти можуть приховувати «погані» оцінки;
- привчати дитину до суспільно корисної праці – допомоги по господарству, допомоги бабусям і дідусям, волонтерства, соціальних проектів для молоді;
- обмежувати час використання та доступ до комп’ютера, планшета;
- розвивати в дитини уяву і силу волі: складати разом історії та казки, обговорювати фільми, регулярно разом з дитиною займатися фізичними вправами, дбати про режим;
- знизити власну взаємодію з гаджетами;
- налагодити гармонічну обстановку у родині.