A A A K K K
для людей із порушенням зору
Офіційна сторінка Білопільської міської ради
Сумська область

КЛАСИФІКАЦІЇ СКЛАДНИХ ПОРУШЕНЬ РОЗВИТКУ

Дата: 03.03.2022 12:39
Кількість переглядів: 223

Фото без описуІснують різні класифікації складних порушень в залежності від структури порушення.

Перша група включає дітей з двома вираженими психофізичними порушеннями, кожне з яких може викликати відхилення в розвитку. До них можна віднести дітей із сліпоглухотою, із інтелектуальними порушеннями в поєднанні із значними порушеннями слуху (глухотою), слабочуючих з ЗПР (первинним). Наприклад, складне порушення має місце у дитини з одночасним ураженням зору та опорно-рухового апарату, зору і слуху (бісенсорное порушення), сліпоти і інтелектуального порушення і т.д.

До другої групи входять діти, які мають одне істотне психофізичне порушення (провідне) і супутнє йому інше порушення, виражене в більш слабкому ступені, але все ж помітно обтяжує перебіг розвитку дитини. Це, наприклад, діти з інтелектуальними порушеннями, що мають незначне зниження слуху.

У третю групу входять діти з так званими, множинними порушеннями, коли є три або більше первинних порушень, виражених в різних ступенях що призводять до значних відхилень у розвитку дитини. Це діти з інтелектуальними порушеннями, що мають значні ураження зору/із зниженим зором, що мають значні ураження слуху/із зниженим слухом, а також діти з порушеннями опорно-рухового апарату.

Дітей із порушенням зору і слуху можна розділити: на дітей із тотальною сліпоглухотою; із значними ураженнями органів зору (незрячих) з вадами слуху; із слабозорістю та тотальними ураженнями слуху (глухих); із слабозорістю та з вадами слуху.

Дітей з вадами зору та опорно-рухового апарату можна розділити: на дітей із тотальним ураженням зору (незрячих), що не пересувається самостійно; із слабозорістю, що не пересуваються самостійно; із тотальним ураженням зору (незрячих) із залишковими явищами ДЦП; із слабозорістю, що мають залишкові явища ДЦП.

Можливо безліч поєднань по вираженості сенсорних і рухових порушень, з різними за ступенем інтелектуальними порушеннями.

За часом настання складних порушень їх можна розділити на наступні групи:

  • з вродженими або ранніми складними порушеннями; зі складними порушеннями, що проявилися або придбані в зрілому віці;
  • із порушеннями, які настали в старечому віці.

Причини виникнення. 

Складні порушення виникають внаслідок органічного ураження ЦНС, при якому відзначається порушення інтелекту, мови, рухової і сенсорної системи.

Причинами появи у дітей складних (і множинних) порушень можуть бути вірусні захворювання матері під час вагітності (краснуха, грип, цитомегаловірусна інфекція та ін.). Так, наприклад, діти, які перенесли краснуху, страждають вродженою катарактою і, як наслідок, у них не розвивається візуальний контакт з самого початку, а значить, у них відсутня здатність до розвитку соціальних взаємин. Можливими причинами появи дітей з множинними вродженими вадами розвитку залишаються захворювання батьків діабетом, токсоплазмозом, сифілісом і багатьма іншими хворобами. У ряді випадків має місце застосування сильнодіючих ліків в ранньому періоді розвитку, які можуть мати негативний вплив на слух і зір дитини.

Сукупність фізичних та психічних порушень дітей зі складними порушеннями є не сума різних відхилень, а складне переплетіння у взаємозв'язку, між усіма порушеннями. У цьому випадку формується нова структура взаємодії всіх систем, характерна для конкретної особистості в залежності від її адаптаційних і потенційних можливостей. Різноманіття проявів і їх динаміка є головною особливістю категорії дітей зі складними порушеннями.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь