Формування спроможної освітньої мережі
Як сформувати спроможну освітню мережу? Потрібно розпочати роботу з аналізу спроможності освітньої мережі в громаді. Над цим і працювали фахівці Білопільської громади з командою ULEAD Сумський регіональний офіс.
Спільно проаналізували статистичні дані, демографію, наявні ресурси, кадрове забезпечення та використання приміщень закладів загальної середньої освіти.
Розглянули співвідношення витрат на освіту до загального обсягу витрат з бюджету громади, співвідношення загальної суми витрат на освіту до суми отриманої освітньої субвенції, а також вартість утримання однієї дитини та одного класу в навчальних закладах.
«Показник наповнюваності класів в громаді коливається від 23 учнів на один клас до 3 учнів. При цьому, середній показник, врахований при розрахунку обсягу освітньої субвенції на 2021 рік, у Білопільській громаді становить 19 учнів на один клас. Найбільш витратним виявилося навчання учнів, які навчаються за індивідуальною формою через відсутність сформованих класів», - зазначила констатувала радниця з питань місцевих фінансів та управління Ірина АЛЄЄВА.
Як зазначив Білопільський міський голова Юрій ЗАРКО, саме співпраця з командою Сумського регіонального офісу дає можливість вчасно отримати вичерпні консультації з урахуванням усіх нюансів діючого законодавства з питань стратегії розвитку нашої громади.
Також за його словами, освітня реформа в Україні, яку планується завершити до 2027 року, вимагає від органів місцевої влади вже сьогодні розробити діючий механізм оптимізації закладів освіти, що дасть змогу забезпечити надання якісної освіти.
Був обговорений й алгоритм створення опорних закладів освіти, оскільки це є одним із механізмів упорядкування шкільної мережі.
«Опорний заклад освіти є юридичною особою, має рахунки в органах Казначейства, самостійний баланс, штамп, печатку. Кількість здобувачів освіти опорного закладу освіти (без урахування їх кількості у філіях) повинно становити не менш як 200 учнів. Також опорний заклад має у своєму складі філії та здійснює підвезення здобувачів освіти, педагогічних працівників (за потреби) до цього закладу й у зворотному напрямку, а також забезпечений кваліфікованими педагогічними кадрами, має сучасну матеріально-технічну і навчально методичну базу та спроможний забезпечувати на належному рівні здобуття початкової та базової середньої освіти», – пояснила радниця з питань децентралізації Тетяна КОРОБКА.